رطوبت ساز | بخار ساز | هواساز

دستگاه رطوبت ساز خانگی – رطوبت ساز کوچک – رطوبت ساز صنعتی – هواساز چیست – انواع هواساز – نحوه کار هواساز – هواساز خانگی و آپارتمانی

رطوبت ساز | بخار ساز | هواساز

دستگاه رطوبت ساز خانگی – رطوبت ساز کوچک – رطوبت ساز صنعتی – هواساز چیست – انواع هواساز – نحوه کار هواساز – هواساز خانگی و آپارتمانی

دستگاه رطوبت ساز خانگی – رطوبت ساز کوچک – رطوبت ساز صنعتی – هواساز چیست – انواع هواساز – نحوه کار هواساز – هواساز خانگی و آپارتمانی

  • ۰
  • ۰

در این پست ساختنی مراحل ساخت یک دستگاه رطوبت ساز کوچک و ساده را یاد می‌گیرید. این دستگاه رطوبت ساز با یخ خشک کار میکند و مه و بخاری که میسازد سرد است. به همین خاطر برای استفاده در زمستان مناسب نیست. البته شما می‌توانید با کمی‌تغییر در طراحی و اضافه کردن چند قسمت دیگر کارایی دستگاه را تغییر دهید.

هواساز

دستگاه رطوبت ساز سرد بسازید

دستگاه رطوبت ساز سرد بسازید

ساخت این دستگاه نیاز به مهارت خاصی ندارد و هزینه تمام شده آن بسیار پایین است.
گام اول : وسایل مورد نیاز
وسایل مورد نیاز
وسایل مورد نیاز

یک ظرف پلاستیکی کوچک
آداپتور PVC 6.3 سانتیمتری
لوله PVC 6.3سانتیمتری – بطول ۱۵٫۲ سانتیمتر
فن کامپیوتر
اسنپ باتری ۹ ولتی
باتری ۹ ولتی

می‌توانید اندازه رطوبت ساز را هرقدر که می‌خواهید بزرگتر کنید. کافی است اندازه قطعات را بزرگتر کنید. البته با بزرگ تر کردن دستگاه به یخ خشک بیشتری هم نیاز خواهید داشت.
گام دوم : سوراخ‌ها را ببرید
روی ظرف را با چسب بپوشانید تا بتوانید محل برش را روی آن بکشیدسوراخ روی در ظرف باید به اندازه فن باشدسوراخ روی بدنه باید کمی کوچکتر از لوله باشد

ابتدا باید دو سوراخ روی ظرف پلاستیکی ببرید.

یکی از سوراخ‌ها را بالای ظرف (روی در) ببرید. اندازه این سوراخ باید کمی‌کوچکتر از فن کامپیوتر باشد. سوراخ دوم را هم روی بدنه ظرف ببرید. این سوراخ محل اتصال PVC است. این سوراخ هم باید کوچکتر از لوله باشد تا بتوانید لوله داخل آن ثابت شود. چون از لوله‌های دندانه دار استفاده می‌کنیم، سوراخ نباید خیلی کوچکتر باشد و یک میلیمتر اختلاف کافی است.

روی ظرف پلاستیکی را با چسب بپوشانید تا بتوانید محل سوراخ را روی آن علامت بزنید. به این ترتیب بعد از بریدن سوراخ‌ها لازم نیست ظرف پلاستیکی را تمیز کنید. برای بریدن سوراخ‌ها می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفده کنید؛ از کاتر گرفته تا اره مدور.
در ساختنی بخوانید : آموزش ساخت : اسپیکر پرتابل بلوتوثی و شیک بسازید
گام سوم : فن و لوله را وصل کنید
فن را با چسب با پیچ به در ظرف بچسبانیدلوله را هم داخل سوراخ روی ظرف قرار دهید

برای چسباندن فن به بالای ظرف پلاستیکی از چسب حرارتی یا چسب قطره ای استفاده کنید. دقت کنید که این چسب در معرض رطوبت قرار می‌گیرد و باید مقاومت خوبی داشته باشد. چسب حرارتی و چسب قطره ای هر دو این ویژگی را دارند اما می‌توانید از چسب‌های مخصوص هم استفاده کنید. اگر فنی که خریده اید طوری است که نمی‌توانید از چسب استفاده کنید، با چند پیچ کوچک قاب آن را به در ظرف پلاستیکی بچسبانید.

چون لوله PVC دندانه دار است برای اتصال آن از چسب استفاده نمی‌کنیم. لوله را داخل سوراخی که روی بدنه ظرف زده اید پیچ کنید و اگر لازم بود از چسب حرارتی هم استفاده کنید.

باتری ۹ ولتی را به اسنپ باتری وصل کنید و سیم‌های آن را به سیم‌ها فن ببندید. سیم قرمز را به سیم قرمز و مشکی را به مشکی وصل کنید. اگر فن تان چهارتا سیم دارد، فقط از سیم قرمز و مشکی آن استفاده کنید. دو سیم دیگر برای کنترل سرعت فن هستند که بکار این دستگاه رطوبت ساز نمی‌آیند.
گام چهارم : چند لیوان آب بجوشانید
کمی‌آب بجوشانید
کمی‌آب بجوشانید

چند لیوان آب داخل مایکروویو یا روی گاز بگذارید تا جوش بیاید.
گام پنجم : داخل دستگاه را با آب و یخ خشک پر کنید
آب جوش را داخل ظرف بریزیدیخ خشک را از فاصله نزدیک داخل آب بگذارید

آب جوش را داخل دستگاه رطوبت ساز بریزید. آب را آرام بریزید تا روی پوست تان نپاشد.

دستکش ایمنی دست تان کنید و چند تکه یخ خشک بشکنید. یخ‌ها را داخل آب جوش بگذارید. دقت کنید که باید یخ‌ها را داخل آب جوش بگذارید که آب روی صورت تان نپرد.
در ساختنی بخوانید : رخت آویز هوشمند بسازید تا آب و هوا را برایتان پیش بینی کند!

فن را روشن کنید و در ظرف پلاستیکی را ببندید.
دستگاه رطوبت ساز آماده است
فن را روشن کنید و در ظرف را بگذاریداین دستگاه برای استفاده با یخ خشک طراحی شده است

دستگاه تان آماده است. حالا می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید بخار و مه درست کنید. دستگاه رطوبت ساز کاربردهای زیادی دارد که یکی از جالب ترین و شادترین آنها استفاده از دستگاه در مهمانی‌هاست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی